Ćwiczenia w domu

Ćwiczenia w domu posiadają wiele zalet. Bez wychodzenia możemy dorobić się doskonałej sylwetki, spalić kalorie oraz poprawić swoje samopoczucie. Kupując sprzęt sportowy możemy jeszcze bardziej udoskonalać swój plan treningowy.

Zalety treningu w domu

                Dzięki ćwiczeniom w domu zaoszczędzimy mnóstwo pieniędzy. Wydając jeden raz pieniądze na przykład na drążek do podciągania możemy na nim ćwiczyć ile chcemy i kiedy chcemy. Nie trzeba marnować czasu na dojazd na siłownie czy do klubu fitness, bo wszystko mamy pod ręką, a zaoszczędzony czas na dojazd możemy przeznaczyć na ćwiczenia. Wiele osób krępuje się ćwiczyć publicznie i trening w domu jest dla nich doskonałym rozwiązaniem.

Jak ćwiczyć w domu?

Wszystkie ćwiczenia w domu powinniśmy zacząć od rozgrzewki, aby zniwelować ryzyko kontuzji. Ćwiczenia w domu nie muszą być wcale intensywne czy z góry zaplanowane. Ważne jest by były one regularne. Warto na przykład powiesić w drzwiach drążek do podciągania i przy wychodzeniu i wchodzeniu do pokoju robić regularnie po kilka podciągnięć. Taki trening będzie przyjemny oraz nie będzie zabierał wcale dużo czasu. Ćwiczenia mogą być przeróżne. Od prostych pompek na podłodze, aż po ćwiczenia na zakupionym przez nas profesjonalnym sprzęcie.

Sprzęt do domu

Niezależnie od ćwiczeń, jakie przeprowadzamy jest kilka elementów sprzętu sportowego, które powinny się znaleźć się w domu, jeśli zaczynamy ćwiczyć

1) Poręcze do pompek. Pomogą urozmaicić nam zwykłe pompki. Dzięki nim możemy trenować wiele partii mięśni jednym ćwiczeniem. Pomagają również przy ćwiczeniach związanych z tricepsem.

2) Drążek do podciągania. Bardzo uniwersalny sprzęt sportowy, który możemy zamontować chociażby w drzwiach i ćwiczyć na nim w wolnych chwilach. Dzięki drążkowi możemy ćwiczyć takie partie jak biceps, triceps czy barki. Samo zawiśnięcie na drążku odciąży nasz kręgosłup.

3) Piłka gimnastyczna. Dzięki piłce gimnastycznej możemy urozmaicić zwykłe pompki, brzuszki czy przysiady. Jest to na tyle uniwersalny sprzęt sportowy, że możemy zastąpić krzesło właśnie taką piłką, co pomaga naszemu kręgosłupowi.

4) Hantle. Jeśli zamierzamy ćwiczyć w domu to zestaw hantli będzie doskonałym sprzętem sportowym. Dzięki nim możemy zmodyfikować oraz utrudnić sobie wiele ćwiczeń, co będzie miało wpływ na szybsze postępy. Hantle rozwijają wiele partii mięśni.

5) Mata do ćwiczeń. Dodatkowe kilka centymetrów zwiększy bezpieczeństwo. Pozwoli również wykonywać wiele ćwiczeń związanych z fitnessem i rozciąganiem mięśni.

Ćwiczenia w domu to doskonały pomysł treningu lub spędzenia wolnego czasu. W połączeniu z prostym sprzętem mogą dać naprawdę dobre efekty.

Orbitrek- efektywne ćwiczenia

Orbitrek jest bardzo ciekawym urozmaiceniem dowolnego treningu. Możemy zarówno wzmacniać na nim mięśnie dolnych partii ciała, starać się schudnąć czy poprawić ogólną wytrzymałość. Z powodu swojej budowy jest niezwykle bezpiecznym urządzeniem.

Trening

                Ważne, aby trening na orbitreku był odpowiednią często. Trzy razy w tygodniu jest odpowiednia liczbą. Musimy zadbać o to, żeby plan ćwiczeń nie był nudny, ponieważ nawet najlepszy sprzęt sportowy nie wygra z monotonnym planem treningowym. Podczas treningu możemy urozmaicić go muzyką, co ułatwi płynne i rytmiczne ruchy. Poniżej zamieszczam przykładową metodę treningu na orbitreku:

1) Trening o niskiej intensywności w formie rozgrzewki

2) Ekstensywny trening interwałowy

3) Trening o zmiennej intensywności

4) Połączenie treningu wytrzymałościowego z oporowym

Jest to ogólnorozwojowy plan treningowy, który pozwoli nam zachować nasze ciało w ciągłej formie.

Angażowanie poszczególnych mięśni

                Orbitrek pozwala zaangażować nam wiele mięśni podczas ćwiczeń, ale pod warunkiem, że wiemy jak trenować. Aby zaangażować bardziej dolne partie ciała powinniśmy ustabilizować postawę izolując mięśnie nóg w trakcie pracy, stopniowo zwiększając obciążenie. Ważna jest dobra inicjacja pracy nóg.

Jeśli orbitrek ma opcję obrotu wokół własnej osi możemy zaangażować również mięśnie tułowia. W tym celu należy pochylić go lekko do przodu, przy tym trzymając napięcie mięśniowe brzucha. Możemy podnieść trudność utrzymania równowagi ciała wypuszczając drążki z dłoni.

Zaangażowanie łydek w ćwiczenia na orbitreku również jest możliwe. W tym celu należy akcentować tak zwane wybicie z palców na początku ruchu stopy do przodu. Utrzymuj stosunkowo wyprostowane nogi i ciało w jednej linii, lekko pochylone w przód.

Dlaczego Orbitrek?

Orbitrek łączy w sobie zalety treningu siłowego oraz wytrzymałościowego. Dzięki niemu powiększamy naszą masę mięśniową, ale także zwiększamy wytrzymałość. Bardzo ważne jest, że podczas ćwiczeń na orbitreku nasze ciało pracuje w sposób naturalny oraz anatomiczny, co powoduję, że nie obciążamy kręgosłupa oraz stawów. Ćwiczenia powodują rozbudowę dolnych partii mięśni, a sposób treningu właściwie wyklucza kontuzję. Podczas półgodzinnej sesji, orbitrek jest w stanie pomóc nam spalić nawet 500 kalorii

Orbitrek w swoich założeniach jest maszyną wielofunkcyjną. Dzięki odpowiedniemu treningowi jesteśmy w stanie zaangażować większość mięśni, co spowoduję, że nasze ciało będzie w dobrej formie.